Monday, December 1, 2008

Program Suluh Bacaan : Warga UniMAP Dialu-alukan Untuk Mengambil Bahagian

Pertubuhan Tindakan Wanita Islam (PERTIWI) dengan kerjasama Perpustakaan Awam Negeri Perlis dan UniMAP akan menganjurkan Program Suluh Bacaan yang bertujuan untuk menggalakkan minat membaca dikalangan kanak-kanak di bawah usia 7 tahun.

Dalam usaha untuk menyumbang kepada pembangunan pendidikan di Perlis, UniMAP telah bersetuju untuk memberi kerjasama dengan menawarkan khidmat sukarelawan yang terdiri daripada staf dan pelajar untuk program ini. Sukarelawan akan memainkan peranan sebagai pencerita atau story teller dan program ini akan dilaksanakan di lokasi terpilih di negeri Perlis. Semua sukarelawan akan diberi latihan terlebih dahulu sebelum mengendalikan program ini.


Bengkel untuk melatih sukarelawan dicadangkan diadakan pada 10 & 11 Januari 2009 dan program ini dijadualkan diadakan pada Februari 2009.

Peluang untuk mendaftar sebagai sukarelawan bercerita masih terbuka kepada mereka yang berminat. Pertanyaan lanjut mengenainya boleh dibuat dengan menghubungi Pn. Mazmin Mat Akhir atau En. Md Nizam Azid di sambungan 04-9798777 / 04-9798133.

2 comments:

  1. Kalau saya sertai program ni, ada ka training awal?

    ReplyDelete
  2. Seperti yang dimaklumkan pihak jawatankuasa akan mengadakan bengkel yang bertujuan untuk melatih para sukarelawan sebelum program ini dimulakan. Cadangan awal bengkel adalah pada 10 dan 11 Januari 2008.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...