Thursday, November 27, 2008

Kemudahan Komputer dan Internet di Perpustakaan

Kemudahan komputer untuk akses internet disediakan di bilik CAI 1 dan CAI 2. Terdapat 30 unit komputer sedia untuk digunakan selepas mendaftar di Kaunter Runding Maklumat (pada waktu pejabat) dan di Kaunter Perkhidmatan Akses (selepas waktu pejabat dan hari cuti). Pengguna dihadkan kepada satu (1) jam untuk setiap sesi tetapi boleh memohon untuk teruskan penggunaan sekiranya tiada permintaan daripada pengguna lain.

Mohd Fazlullah bin Mohd Zain
Unit Runding Maklumat, Perpustakaan

5 comments:

  1. Printer ada disediakan ke?

    ReplyDelete
  2. printer? ada... print sehelai 10 sen jer..

    ReplyDelete
  3. Printer disediakan secara berbayar. Lihat juga tajuk "Kemudahan cetakan di perpustakaan".

    ReplyDelete
  4. Tahniah kepada pihak Perpustakaan kerana menyediakan kemudahan yang terkini kepada pengguna. Disini saya cadangkan pihak Perpustakaan menukar komputer di Bilik CAI 1 kerana komputer yang sedia ada sudah lama,slow, skrin menjadi biru dan sebagainya. Termasuk juga network yang tidak stabil dan bermasalah. Bilik CAI 2 memang terkini.. Harap pihak Perpustakaan prihatin dgn masalah yang kami hadapi..

    ReplyDelete
  5. Terima kasih di atas cadangan yang diberikan. Untuk makluman, buat masa sekarang memang pihak perpustakaan belum bercadang untuk menukar komputer di bilik CAI 1 tetapi pada masa hadapan insya-Allah akan diusahakan. Komputer tersebut sebenarnya masih boleh digunakan walaupun ada kekurangan-kekurangan tertentu. Berkaitan network memang pihak kami amat memahami keadaan ini namun hal ini membabitkan pihak lain yang mungkin sedang berusaha untuk memberikan perkhidmatan network yang terbaik dari semasa ke semasa.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...